مشاوره استخدام و مشاوره شغلی برای موفقیت کسب و کار شما:

متأسفانه بسیاری از افراد اطلاع دقیقی از شغل های موجود و استخدامی ها جدید ندارند و بدین ترتیب نمی توانند شغل مناسب خود را پیدا نمایند. شاید دیده باشید که بسیاری از افراد شغل های زیادی را عوض می نمایند و به نتیجه ی درستی نمی رسند و سن آن ها سپری شده و در نتیجه نمی توانند آینده ی شغلی درخشانی برای خود رقم بزنند. نکته ی جالب اینجاست که بسیاری از مردم اطلاعی از مشاوره شغلی و فواید آن ندارند. پیشنهاد ما این است که می توانید با مرکز ندای آرامش روان تماس بگیرید تا با توجه به تحصیلات شما شغل های مناسب را برای شما بیان نموده و بتوانید آینده ی مشخصی را با هدفی مشخص طی نمائید. توجه داشته باشید که شما در هر سنی که باشید و هر نوع مدرکی که داشته باشید، می­توانید با یک انتخاب درست، شغلی نامناسب پیدا نمایید و یا کسب و کار خود را رونق دهید. جهت تحقق این امر باید اطلاعات دقیقی از هر نوع شغل و استخدامی جدید از جمله استخدامی های رسمی نظیر بانک ها، آموزش و پرورش، شرکت نفت، ایران خودرو و همچنین استخدامی های دیگر داشته باشید تا در اسرع وقت به بهترین شغل دست پیدا نمائید.

 

برای موفقیت در انتخاب شغل مناسب خود، از چه کسی باید مشاوره بگیریم؟

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که مشاهده نمائید خود و یا اطرافیان شما در رشته ی دانشگاهی مناسبی تحصیل نمی کنند، دلیل این قضیه این است که بدون اطلاع دقیق از رشته آن را انتخاب نموده اید و از کسی مشورت نگرفته اید و حال از انتخاب این رشته پشیمان هستید و یا بعد از فارغ التحصیلی، شغل مناسبی برای این رشته پیدا نکرده اید. این تجربه نشان می دهد که اگر می خواهیم در شغلی موفق باشیم، باید انتخاب درستی در رشته ی تحصیلی و شغل آینده ی خود داشته باشیم تا در نتیجه شغل مناسب خود را پیدا نموده و در آن موفق باشیم. توجه داشته باشید که شما می توانید از مشاورین کلینیک ندای آرامش روان راهنمایی بگیرید تا شما را در انتخاب شغل مناسب کمک نمایند تا در اسرع وقت با توجه به علاقه خود، کار مناسب خود را پیدا نمائید.

 

زمان اقدام به مشاوره شغلی

با توجه به گسترش یافتن مشاوره شغلی و احساس نیاز شدید به آن به صورت برنامه ریزیهای کلی تلاش می‌شود از همان دوران تحصیل گامهای اولیه راهنمایی شغلی برداشته شود. سال اول دبیرستان معمولا زمان رسمی برای شروع آشنا سازی دانش آموزان با مشاغل و حرفه‌های مختلف است که به صورت فعالیتهای کلاسی ، تهیه بروشورهای شغلی ، بازدید از مشاغل مختلف و برگزاری اردوها انجام می‌گیرد و تلاش می‌شود با ارائه اطلاعات کافی به دانش آموزان در مورد مشاغل مختلف و همچنین در نظر گرفتن توان و استعدادهای خود به انتخاب رشته تحصیلی بپردازند.

برای کمک بیشتر به دانش آموزان معمولا از مصاحبه‌ها و مشاوره‌ها و همچنین اجرای آزمونهای مختلف و بویژه آزمون رغبت سنج استفاده می‌شود. مشاور با در نظر گرفتن فعالیت تحصیلی دانش آموز در طول سال و نمرات او در آزمون رغبت سنج و علایق و دیگر تواناییهای او ، اولین گام را برای انتخاب شغل خود در آینده که با انتخاب رشته تحصیلی وی ارتباط نزدیکی دارد بر می‌دارد. البته این مرحله ، مرحله آغاز رسمی ارائه راهنمایی شغلی فرد است. معمولا قبل از این مرحله فرد اطلاعاتی از جامعه و پیرامون خود ، خانواده و سایر نهادها در باب مشاغل مختلف کسب کرده است.

از سوی دیگر مراکز و مؤسسات نیز برای انتخاب کارمندان و شاغلین خود با در نظر گرفتن اهداف و آرمانهایی که دارند و ویژگیهایی که مورد نیاز مشاغل آنهاست در مصاحبه‌های استخدامی خود با بررسی تواناییها و استعدادهای فرد به گزینش افرادی می‌پردازد که خصایص آنها بیشتر از بقیه به اهداف آنها نزدیکتر باشد و همخوانی بیشتری با مشاغل مورد نظر داشته باشد. به عنوان مثال با اینکه سلامت روانی در تمامی مشاغل مد نظر می‌باشد، اما دارا بودن یکسری ویژگیهای روانی در مشاغلی چون خلبانی ضرورت کامل دارد. مثلا زمان واکنش سریع ، پایین بودن استرس و حفظ آرامش روانی.